Gelişimsel Kalça Displazisi-Bebeklerde kalça gelişim geriliği


 Başımdan geçen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum.  Çünkü gerçekten zor ve imtihanli bir süreçti. Eğer benim gibi çocuğunda kalca gelisim geriligi olanlar varsa bir faydası olacağını düşünüyorum. 

2 aylik kalca ultrason için hastaneye gittiğimiz de kızımın kalçasın da gelisim geriligi olduğunu öğrendik.  4.ayina kadar rontgen çekilemecegi için çift bez tedavisine başladık. Çünkü doktora göre değerler (sol 58 sag 59) cift bezle geçebilecek değerlerdi. 3.ay gittiğimiz de bir etki olmadığını gördük ve tabi ki 4.ay da rontgene gönderildik. Kızıma palvik bandaj başlandı.  Ben berbat durumdayım ama sabırlı olmaya ,kendimi bırakmamaya çalışıyorum bir yandan da doktor doktor gezmeye başladım. Tam 3 ayrı doktor ve hepsi farklı şeyler söyledi . Kafayı sıyırmak üzereyim ama inat ettim bırakmıyorum kendimi ! En son gittiğimiz doktor bandaji çıkaralım gerek yok dedi çıkardık 1 ay sonra gel dedi gittik ve yanlış bakmışım diye bizi araştırma hastanesine gönderdi trajikomik :) alçıya alınması gerekmiş inanabiliyor musunuz? Bunu yapan bir doktor ... Araştırma hastanesinin yolunu tuttuk gec kalınmış alçıya alınması gerek dediler hem de 3 ay kocaman bir üç ay ve kizim 7 aylik ! 3 ayrı doktor hepsi farklı şeyler söylüyor nasıl inanabilirsiniz ki ... Başka bir çaresi olmalı dedim ve İnternet'e Araştırma yapmaya başladım . Alanın da iyi deneyimli bir doktor bulduk farklı bir şehir de ve hemen yola çıktık. Allah Hüseyin beyden razı olsun.  Kizimin bacağının kendi gelisim sürecinde düzeleceğini bir sorun olmadığıni söyledi ve aylik kontrollere gitmeye başladık. Gerçekten öyle oldu kızım suan 15 aylik ve nerdeyse koşacak:) 

Ne olursa olsun bu durumu yaşayan anneler varsa tek bir doktorla kalıp kendilerini de cocuklarini da yipratmasinlar . Sabır, şüphe ☺ ve Araştırmayla hersey çözülüyor. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar