Çocuklarımın beni dinlemesi icin nasıl bır yol izliyorum

3 ve 1 yaşında olmak üzere iki çocuğum var . Tek başıma bakıyorum kim neden bilmem ama bence çocuk bakmak zevk aldıkça ,keyif aldıkça kolaylaşan bir durum . Hiç mi sorun yaşamıyoruz hiç mi yeter artık demiyorum tabi ki her anne gibi ben de bazen isyan bayraklarını çekiyorum ama bunu en aza indirgemek için evde bazı düzenlemeler yaptım . Bu düzenlemelerin çoguna oglum 18 aylik olduğun da yani kızıma hamile kaldığım dönemde başladım. İyi ki de başladım:) Neler mi yaptım hadi bakalım okuyalım birlikte;

-Hayır dediğim hiç bir şeye istisna gösterip evet demedim . Bu sebeple oglum ağlasa da evet olmayacağını bilir kizim da göre göre bu duruma şimdiden alışmaya başladı bile .

-Program yaptım.

Aslında bunu kendim için yaptım ama oglumla birlikte ona göstererek ve anlatarak yaptım. Saatlerle gün içerisinde neler yapacağımızı kahvalti ,öğlen yemeği, aksam yemeği ,oyun saatleri ,yatma saatler vs. Detaylı bir şekilde herseyi yazdım ve yanlarına oglum anlasın diye minik cin alilerle resimledim. Mesela yemek yemek istemediğin de onu programa götürüyorum hemen hemen her zaman işe yarıyor:) 

- Ev kuralları koydum .

Kağıda ev kuralları yazdım yine resimli sizi evde rahatsiz eden durumları kısa bir şekilde yazabilirsin ama cocuklari sıkmayacak özgürlüklerini kisitlmayacak şekilde. Mesela, kardesini itiyor vuruyorsa 3. Kural kimse birbirini itemez,vuramaz ve incitemez.  Yanında kalpli cin aliler çizin ki sevmek kismi akıllarında kalsın:) 

- Kısa ve net konuşmaya çalışıyorum. Önce rica sonra uyarı sonra netlik . Mesela , yemeğini yer misin ?Tepki yok , yemeğini yemezsen kaldırmak zorunda kalacağım!  Tepki yok , bir daha söylemeyeceğim! Hala yepki yoksa dünyayı da yıksa o yemegi kaldırıyorum.  İnanın bunu 3 kez sabırla ağlasa bile uygulayın uyarı kısmında hersey tamam oluyor .

-Bunlar dışında kızsam bile özür diliyorum. Her ne olursa olsun sevgimi her an belli etmeye çalışıyorum. 

Bende cok işe yaradı bunlar umarım sizlerde de fayda sağlar. Onlar sadece çocuk yönlendirme ile herseyi başarabiliriz.  

Yorumlar

Popüler Yayınlar