Hasta cocuklarım icin geliştirdiğim yöntemler :)

Cocuklar hasta olduğun da hic bir şekilde ilaç kullanmıyorum. İyileşme süreçleri biraz zor oluyor ama daha zor hasta olup daha zor güçten düşüyorlar. Genel de hastalıkları hep ayakta geçiyor. Sanırım vücutları savaşmayı öğrendi.
Özellikle ateslendiklerin de ilaç vermeden uyguladığım yöntemler daha sağlam olmalarını sağladı diye düşünüyorum. İlaç vücudaki savaşı durduruyor olmalı ben ateslendikleri zaman zıbinla atletle bırakıyorum. Eğer düşmüyorsa ense el kol ve başını ıslatıyorum oda fayda etmezse duşa sokuyorum. Bu yöntem düzenli takip edilip yapıldığında hiç ilaç kullanımına gerek kalmıyor. Bunu dışında grip , soğuk algınlığı vs. Olduğu zaman antibiyotik vermiyorum. Zencefil limon bal karışımı yapıyorum. Eğer ateşli ve burun akıntısı halsizlik varsa içerisine sarımsak ekliyorum. Öksürük balgam varsa pekmez tereyağı,  limon veriyorum. Boğaz ilathabi ya da şişlik varsa ballı karışıma cok cok az sirke ekliyorum. Yemek yemek istemezlerse zorlanıyorum sevdikleri sağlıklı şeylere yönlendiriyorum. Çorba yapıyorum mesela kaşıkla yemek istemiyorlarsa bardakta veriyorum. Sebze yemekn istemiyorlarsa makarnayı sebzeli yapıyorum 3 kasik yeseler kardır sonuçta. Yogurt yemiyorlarsa ayran yapıyorum. Asla yatmalari icin zorlamiyorum sadece yorucu oyunlardan uzak tutuyorum koşarak değil de oturarak oynuyorlar gibi. Hasta da olsalar imkan varsa dışarı çıkarıyorum özelikle ateşli oldukların da 38 derece ateşe kadar yolu var . Benim çocuklarım da çok faydası oluyor ama her çocuk farklı tabi dikkat etmekte fayda var. 

Bu yöntemlerle daha hiç ilaç kullanmak zorunda kalmadık. 3 gün içinde bu yöntemlere geçmediğini varsayıyorum tabi ki kullanırım. Ama biraz ugrasla ve düzenle kesinlikle geçiyor. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar